ATRACTIVITATEA JOB-URILOR
INTRO

A face diferenta si delimitarea intre conceptul de atractivitate angajator si conceptul de atractivitate job este o abilitate pe care putini specialisti HR o au, numarul celor care o si folosesc fiind si mai redus. In realitate, cele doua dimensiuni sunt complementare si necesita atentie individuala. Motivul este simplu: in principiu, „candidatii de top” nu abordeaza procesul de schimbare a job-ului actual in aceeasi maniera ca ceilalti candidati. Ei nu doresc doar un alt job, doresc un job mai bun. In consecinta, intrebarea la care trebuie gasit un raspuns este: de ce ar alege pozitia promovata de organizatia ta? Pentru multe echipe de recrutare, principalul indicator de eficienta a procesului este numarul de aplicanti.

EXPERIENTA PRACTICA

Ori cat de relevant ar putea parea acest indicator de volum, cel putin in cazul pozitiilor cheie, se impune suplimentarea analizei si a setului de actiuni. Majoritatea anunturilor de angajare sunt concepute ca mesaje adresate persoanelor care cauta activ sa isi schimbe locul de munca sau care se afla in situatia de a isi gasi un loc de munca fiind temporar inactive. Sectiunile dedicate descrierii efective a pozitiilor promovate sunt generaliste, adesea voluminoase sau din contra insuficient detaliate si, in consecinta, neatractive pentru cei buni. Candidatii „interesanti” isi cunosc de regula valoarea si tin cont de calitatea mesajelor care li se adreseaza. Nu sunt o audienta larga si nu raspund la promovari conventionale cu care nu se identifica.

SOLUTIA BENEFIQ IN PRACTICA
  • Analizam pozitia si realizam profilul (pornim de la premisa ca un job este extrem de similar cu un produs pe care il promovati catre o piata extrem de nisata)
  • Identificam audienta relevanta (evaluam inclusiv daca pozitia este o posibila candidata pentru recrutare interna)
  • Concepem mesajele si anunturile de recrutare creative
  • Identificam si recomandam canalele optime de promovare
  • Includem componente de selectie si filtrare eficiente
  • Mapam experienta completa a candidatului/ „planul de marketing al job-ului”, de la primul contact la prima zi de lucru